Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om instellingen te onthouden en je bezoek soepeler te laten verlopen. Daarnaast gebruiken we ook cookies voor de verbetering van de website en het verzamelen en analyseren van statistieken. Lees meer over cookies

Patiëntenportaal

Wij maken gebruik van het UMC Utrecht patiëntenportaal om ouders en kinderen toegang te geven tot hun medisch dossier. In het dossier vind je uitslagen en medische brieven.

Hulp nodig bij inloggen?
Lees hier de veel gestelde vragen
Door in te loggen accepteer je de voorwaarden



Hoe kom ik op het patiëntenportaal?
Je kunt als jongere (vanaf 12 jaar) in je dossier inloggen met je DigiD plus sms of via de DigiD-app. Als je nog geen DigiD hebt, dan kun je deze aanvragen via www.digid.nl.

Wil je als ouder of wettelijk vertegenwoordiger inloggen?

Ouder

Je hebt een machtiging nodig. Die kun je aanvragen bij de doktersassistente van de afdeling waar je kind onder behandeling is.

Hiervoor heb je nodig:
  • het identiteitsbewijs van je kind
  • je eigen identiteitsbewijs
  • toestemming van je kind als dit ouder dan 12 jaar is

 

Wettelijk vertegenwoordiger
Je hebt een machtiging nodig. Die kun je aanvragen bij de doktersassistente van de afdeling waar het kind onder behandeling is.

Hiervoor heb je nodig:

  • het identiteitsbewijs van het kind
  • je eigen identiteitsbewijs
  • een beschikking van de curator of mentor van het kind
  • toestemming van het kind als dit ouder dan 12 jaar is

 

Uitslagen direct zichtbaar
Zodra er een uitslag is, kun je dat in het dossier zien. Er staat niet bij wat de uitslag betekent. Soms is het nog een voorlopige uitslag die wordt aangepast nadat het behandelteam deze heeft besproken. Ook de medische brieven die artsen aan elkaar sturen, vind je terug in het patiëntportaal. Je behandelend arts legt jullie bij de eerstvolgende afspraak uit wat de uitslag betekent.

Maak je je zorgen over een uitslag die je in het dossier hebt gezien? Neem dan contact op met je behandelend arts of verpleegkundig specialist.

Afspraken via planbureau
Alle afspraken en opnames worden geregeld door het planbureau. Het planbureau belt, mailt of stuurt een brief zodra een afspraak definitief is.
Er staan soms ook afspraken of planningsverzoeken in het patiëntdossier, maar die kloppen niet altijd. Zet deze dus niet in je agenda.
Heb je vragen over een afspraak, neem dan contact op met het planbureau via via 088 972 72 72.

App MijnMáxima

Voor ouders en kinderen is er ook de app MijnMáxima. Hierin staat algemene informatie over de ziekte, onderzoeken, behandeling, adviezen voor thuis en over het Máxima. De app stuurt ook pushberichten als er iets belangrijks is, zoals een telefoonstoring waardoor het Máxima tijdelijk niet bereikbaar is.

In de toekomst komt ook het dossier van je kind in MijnMáxima te staan. Je hebt dan altijd en overal alle gegevens bij de hand.

Download de app hier:

Vragen?

Hier vind je de veel gestelde vragen. 

  • Medische vragen? Neem contact op met je behandelend arts of verpleegkundig specialist.
  • Vragen over afspraken? Neem contact op met het planbureau via 088 972 72 72.
  • Technische problemen? Neem contact met de helpdesk van het UMC Utrecht via 088 755 89 90 of patientenportaal@umcutrecht.nl.

Voor alle overige vragen over het patiëntenportaal, mail naar patientportaal@prinsesmaximacentrum.nl.