Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om instellingen te onthouden en je bezoek soepeler te laten verlopen. Daarnaast gebruiken we ook cookies voor de verbetering van de website en het verzamelen en analyseren van statistieken. Lees meer over cookies

Prinses Máxima Centrum

Prinses Máxima Centrum trapt maand van kinderkanker af met campagne

In Nederland overlijdt nog steeds één op de vier kinderen met kanker. En de intensieve behandeling heeft vaak grote impact op het leven van het kind. Dit moet beter. Daarom vraagt het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in september, de maand van kinderkanker, extra aandacht voor deze ziekte. 
YouTube video: wTM5TF4IPvE

 

 

   

Gouden ribbon

De gouden ribbon staat wereldwijd symbool voor kinderkanker. In Nederland worden alle kinderen met kanker behandeld in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht. Tijdens deze maand vraagt zij Nederland met stoepkrijt een ribbon te tekenen voor de deur, op het schoolplein of bij de sportclub. En zo te helpen aandacht te vragen voor kinderkanker.

 

Over de campagne

De impact van kinderkanker is groot, op het leven van het kind en het gezin eromheen. Voor deze campagne heeft het Prinses Máxima Centrum stoepkrijtkunstenaar Loreen Hospodar van de Amsterdam Signpainters gevraagd deze impact te verbeelden. Zo wordt zichtbaar waarom de behandeling van kinderkanker nóg beter moet. 

  • Jahraino (7) is overleden aan een ongeneeslijke hersentumor. Moeder Jo-an, vader Jeffry en broer Janovah vertellen over hun verlies.
  • Liv (8) heeft een niertumor (Wilms-tumor) en verloor door de chemo haar prachtige bos haren.
  • Maurits (16) had een tumor in zijn knie en verloor daardoor een deel van zijn been. 

De verhalen van Jahraino, Liv en Maurits laten de noodzaak van betere behandelingen van kinderkanker zien. Het is de missie van het Prinses Máxima Centrum om alle kinderen met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven. Om dit te bereiken is de steun van donateurs onmisbaar. 

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met digital brand & experience company Code d’Azur en mediapartner OCEAN outdoor.